|
|
 Rang: Nieuw lid Groep: Member
|
assalam oe3alaikom
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat enkele tips. want ik zit hier erg mee, telkens als ik mezelf voorneem om te bidden, hou ik dit hooguit 1 week vol, en dan stop ik weer, totdat ik besef dat ik verkeerd bezig ben. en dan begin ik weer.. enzo gaat t maar door.
wie kan mij helpen
|
|
|
assalama ailikoem wa selam,
dat overkomt mij precies ook. En ook dat probleem heb ik ook. Het is de Saytan natuurlijk. En hoe je het moet bestrijden is dat je: Even ALLEEN maar aandacht geeft aan je gebed. Dus je wijkt niet af zodat je andere dingen voor laat gaan. En ook nie bezig houdt met extra gebeden ect. Want teveel in één keer is niet goed. Dus gewon rustig aan en beseffen dat het 10 minuten inneemt en dat je maar moet denken: kies ik voor het eeuwe Genot of de eeuwe Pijn. Moet je diep in je hart zeggen. En incha''ahalah. Zal het goedkomen. Ik doe het op die manier en het helpt wel :)
p.s. vraagje stellen mag altijd :D
assalama ailikoem wa selam,
|
|

|
wa alaikoem salaam, Ik zou in gedachte houden dat het gebed een manier is voor jou om direct in verbinding te staan met Allah  . Het gebed moet ook worden gezien als een geschenk dat we gekregen hebben. Misschien kan dit een stimulans zijn. De boodschapper van Allah zei: 'Wanneer iemand van jullie staat te bidden, is hij in conversatie met zijn Heer, dus laat hem aandacht schenken hoe hij tot Hem spreekt.' Al-H'aakim, al-Moestadrak, 1/236; Sah'ieh' Al-Djaamie', 1538.Afra.
|
|
|
Guest |